Ipsos: E-ticarette penetrasyon durdu
Ipsos’un gerçekleştirdiği ‘E-ticaret paneli ile gerçek satın alma verileri’ araştırması yayınlandı.
Araştırma şirketinin açıkladığı bilgiye göre hane halkı harcamalarında son 2,5 yılda 3 kat artış yaşandı. Bu artış alışveriş sıklığından ziyade sepet maliyetindeki artıştan kaynaklandı. 2022 yılına kadar alışveriş yapanların oranının artacağı, 2023 yılının ilk 6 ayında ise bu eğilimin sabit kalacağı belirtiliyor.
Türkiye’de internetten alışveriş yapan (2+ kez alışveriş yapan) 16 yaş ve üzeri 8.000 bireyden oluşan temsili bir örneklemle gerçekleştirilen araştırmaya göre, moda ve aksesuar en popüler kategoriler arasında ev dekorasyonu, beyaz eşya, kozmetik ve cilt bakım ürünleri yer alıyor. da oldukça dikkat çekiyor. görüyor. Yemek kategorisinde alışveriş hem online hem de offline olarak yapılıyor. Sadece internetten alışveriş daha çok elektronik ürünlerde görülüyor.
Online alışveriş ile fiziki alışveriş karşılaştırıldığında online alışveriş tüketicilerin çoğunluğu tarafından daha pratik, daha ekonomik, daha gerilimsiz, daha vazgeçilmez, daha keyifli ve daha hızlı olarak tanımlanıyor. Fiziki alışveriş ise daha güvenilir ve sorunsuz görülüyor. Aynı şekilde internetten alışveriş yapmanın ana motivasyonları da “evden çıkamadığınız zamanlarda ürünlerin kapınıza gelmesi”, “7/24 sipariş verebilme” ve “ürünleri taşımak zorunda kalmama” gibi pratikliğe işaret eden maddelerdir. .
Araştırma, tüketicilerin yarısının belirli bir fiyattan sepeti tamamlama eğiliminde olduğunun altını çiziyor. Bu davranışın temelinde kargo/taşıma bedelinin alınmamasını sağlamak olsa da toplam fiyat üzerinden indirim ya da hediye alınması gibi faktörler de etkili olabiliyor. Sepeti belirli bir miktara kadar tamamlamaya en çok yardımcı olan öğeler yiyecek (özellikle atıştırmalık ürünler) ve içeceklerdir.